Termeni si conditii

Articolul 1: Definiții 

În acești termeni și condiții (denumiți în continuare “Termeni”), termenii definiți mai jos au următorul înțeles:

1.1 “Acord”: un acord între client și Flyrefund încheiat după acceptarea de către client a Termenilor. În cazul furnizării Serviciului de asistență juridică, acordul este considerat valabil după ce clientul a semnat Formularul de cesiune sau Acordul de solicitare a unei cereri de despăgubire, pe lângă acceptarea acestor Termeni.

1.2 FLYREFUND SRL, o societate comercială cu sediul în România, Bucureşti, Strada Iedului nr. 3, bl. 149A, sc. B, ap. 66; denumire comercială – “flyrefund.ro”

1.3 “Regulament privind drepturile pasagerilor aerieni”: orice lege, regulament, directivă sau similar, indiferent dacă este emis la nivel de stat, UE, federal, național sau regional, care stabilește norme privind compensațiile monetare, despăgubirile sau rambursarea pasagerilor în caz de suprarezervare, întârziere sau anulare a zborurilor.

1.4 “Formular de cesiune”: documentul prin care clientul, în conformitate cu termenii și condițiile stipulate în acesta, transferă dreptul de proprietate asupra cererii către Flyrefund.

1.5 “Acord de solicitare a cererii de despăgubire”: un document furnizat de Flyrefund clientului, care autorizează Flyrefund să acționeze în numele clientului. Documentul poate fi prezentat sub diferite forme, inclusiv, dar fără a se limita la acestea, o împuternicire sau un acord de asistență pentru clienți.

1.6 “Cerere”: orice cerere de despăgubire monetară, despăgubire sau rambursare împotriva unei companii aeriene în temeiul Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni.

1.7 “Client(i)”: persoana (persoanele) care a (au) acceptat acești Termeni.

1.8 “Serviciul de eligibilitate”: Furnizarea de către Flyrefund a serviciului său de determinare a eligibilității de ultim moment prin intermediul unui software specializat. Serviciul de eligibilitate se realizează individual, de la o cerere la alta, în formularul web Flyrefund. Serviciul de eligibilitate va informa clientul cu privire la probabilitatea de a avea o cerere eligibilă. O cerere eligibilă va avea o probabilitate ridicată de a fi plătită, iar Flyrefund va oferi serviciul său de asistență juridică pentru astfel de cereri, dacă este solicitat de client. Cererile neeligibile vor avea o probabilitate scăzută de a fi plătite, iar Flyrefund nu va oferi serviciul de asistență juridică pentru astfel de cereri. În prezent, Serviciul de eligibilitate este disponibil numai pentru cererile EC 261.

1.9 “Despăgubire”: suma totală de bani plătită de o companie aeriană pentru o cerere, ca despăgubire, înțelegere extrajudiciară, gest de bunăvoință sau în alt mod, transferată clientului sau către Flyrefund după ce clientul a acceptat Termenii.

1.10 “Serviciu de informare”: este furnizarea de informații despre zboruri de către Flyrefund, inclusiv informații despre companiile aeriene, informații despre aeroporturi, alte informații legate de călătorii, informații despre drepturile pasagerilor aerieni și legile privind protecția consumatorilor. Informațiile vor fi relevante pentru călătoriile clientului, dar vor avea și un context mai generic, cum ar fi clasificarea aeroporturilor sau a companiilor aeriene sau știri despre modificările aduse drepturilor pasagerilor aerieni. Informațiile vor fi furnizate prin intermediul comunicațiilor electronice, inclusiv prin e-mail, panouri electronice personalizate, site-uri web controlate de Flyrefund.

1.11 “Justiție ca serviciu”: este urmărirea de către Flyrefund a unei cereri de despăgubire, inclusiv, dacă este necesar, prin intermediul unui litigiu.

1.12 “Litigii”: se inițiază nu de către compania Flyrefund SRL, ci de către avocați specializați, înscriși în Tabloul Avocaților, care poate fi verificat aici www.unbr.ro

1.13 “Calea legală rapidă”: este o procedură pentru companiile aeriene care, de obicei, nu plătesc compensații, cu excepția cazului în care se inițiază o acțiune în justiție. În cazul în care Flyrefund oferă un serviciu de asistență juridică prin oferirea unei căi juridice rapide, Flyrefund va percepe atât taxa de serviciu, cât și taxa de litigiu, datorită riscului și costurilor sporite pentru Flyrefund.

1.14 “Regulamentul 261/04”: Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului, din 11 februarie 2004, de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în caz de refuz la îmbarcare și de anulare sau întârziere prelungită a zborurilor.


Articolul 2: Acordul

2.1 După ce clientul a acceptat acești Termeni, Flyrefund acceptă să furnizeze serviciul, iar clientul acceptă să primească Serviciul de eligibilitate și Serviciul de informații.

2.2 După ce clientul acceptă acești Termeni și semnează fie Formularul de cesiune, clientul este de acord să primească Serviciul de asistență juridică, iar Flyrefund este de acord să furnizeze acest serviciu, cu excepția cazului în care Flyrefund informează clientul fără întârzieri nejustificate că Flyrefund nu poate oferi asistență pentru cererea respectivă.

2.3 Prin încheierea unui acord cu Flyrefund, clientul garantează că are autoritatea și capacitatea legală de a încheia acordul în nume propriu și, dacă este cazul, în numele persoanelor cu care a călătorit. Prin semnarea Formularului de cesiune, clientul garantează că este autorizat și are capacitatea legală de a semna Formularul de cesiune în nume propriu și, dacă este cazul, în numele minorilor cu care a călătorit.

2.4 Clientul recunoaște că Flyrefund urmărește doar compensarea zborurilor. Clientul este de acord că Flyrefund nu va accepta vouchere de călătorie și/sau alte servicii drept compensație, iar o astfel de ofertă din partea companiilor aeriene va fi considerată un refuz de plată, cu excepția cazului în care Flyrefund stabilește că probabilitatea unui rezultat mai favorabil pentru client este scăzută și că, în aceste circumstanțe, cea mai bună alegere ar fi acceptarea unei astfel de oferte.

2.5 Clientul garantează că despăgubirea nu a fost transferată către terți și că nu există sau nu va exista niciun litigiu juridic între client și compania aeriană cu privire la același subiect.

2.6 După semnarea Formularului de cesiune, clientul nu poate transfera creanța către nicio altă parte, deoarece titlul legal asupra creanței a fost deja cesionat către Flyrefund. Orice angajamente sau transferuri existente, dacă există, trebuie anulate înainte de semnarea Formularului de cesiune. 

2.7 În cazul în care clientul primește plăți directe sau orice altă compensație de la compania aeriană respectivă după încheierea contractului, clientul este obligat să informeze Flyrefund despre acest lucru fără întârziere. Aceste plăți sunt considerate compensații și conferă Flyrefund dreptul de a pretinde comisionul de serviciu și comisionul de litigiu în cazul în care Flyrefund a intentat un proces înainte ca respectivul client să fi primit plata de la compania aeriană respectivă.

2.8 După semnarea Formularului de cesiune, clientul trebuie să înceteze negocierile cu compania aeriană respectivă și să direcționeze orice contact din partea companiei aeriene către Flyrefund, pentru a se asigura că Flyrefund obține cel mai bun rezultat posibil.


Articolul 3: Descrierea serviciului de asistență juridică

3.1 Flyrefund ridică cererea de despăgubire a clientului de la compania aeriană care a operat zborul, pe baza Regulamentului 261/2004 sau a oricărui alt regulament privind drepturile pasagerilor aerieni în vigoare, aplicabil călătoriei aeriene specifice a clientului.

3.2 Datele și informațiile de zbor pot fi transmise către Flyrefund prin intermediul site-ului web, al e-mailului, sau prin telefon.

3.3 Pentru a urmări cu succes cererea de despăgubire, Flyrefund are nevoie de Formularul de cesiune semnat de client, pe care clientul îl semnează online pe site-ul Flyrefund.ro la pasul final. La primirea de la client a unui formular de cesiune semnat, Flyrefund pregătește o cerere de plată și o trimite companiei aeriene care a operat zborul fără întârzieri nejustificate și gestionează toată corespondența ulterioară. 

3.4 În cazul în care compania aeriană care a operat zborul nu plătește compensația într-un interval de timp rezonabil după ce a fost notificată de Flyrefund și cu condiția ca cererea să fi fost confirmată cu o certitudine adecvată, Flyrefund poate iniția o acțiune în justiție pentru a urmări cererea. În cazul în care se inițiază o acțiune în justiție și se plătește o despăgubire, Flyrefund percepe o taxă de litigiu în plus față de taxa de servicii, pentru a acoperi costurile suplimentare ale litigiului, respectiv 15% TVA inclus exclusiv pentru litigiul în instanţă.

3.5 În cazul în care se utilizează un reprezentant legal contractat pentru litigii, clientul va permite Flyrefund să acorde reprezentantului legal contractat acces la toate datele comunicate către Flyrefund și va permite reprezentantului legal să transfere către Flyrefund informații despre evoluția cazului. În cazul în care instanța competentă solicită un certificat de autentificare, o împuternicire, o declarație pe proprie răspundere de autenticitate, un formular de cesiune sau alte documente suplimentare separate, clientul este de acord să semneze aceste documente suplimentare. În cazul în care clientul a semnat deja un Formular de cesiune și semnează un certificat de autentificare, o împuternicire, un contract de servicii pentru clienți sau un act similar, clientul și Flyrefund sunt de acord că o astfel de creanță este transferată automat înapoi la client imediat înainte ca acesta să semneze respectivul certificat de autentificare, împuternicire, contract de servicii pentru clienți sau act similar.

3.6 În cazul în care reprezentantul legal contractat ajunge la concluzia că nu există suficiente perspective de succes, clientul va fi informat despre acest lucru și nici Flyrefund, nici reprezentantul legal contractat nu vor întreprinde acțiuni suplimentare.

3.7 În cazul în care Flyrefund sau reprezentantul legal contractat inițiază un proces pentru a urmări o cerere de despăgubire, Flyrefund va acoperi toate costurile suportate în cazul pierderii procesului. În cazul în care procesul este câștigat sau dacă se ajunge la un acord între compania aeriană și Flyrefund, Flyrefund va acoperi toate costurile suportate care nu sunt acoperite de compania aeriană.


Articolul 3: Taxe și plăți

3.1 Flyrefund oferă Serviciul de eligibilitate și Serviciul de informare în mod gratuit.

3.2 Flyrefund oferă serviciul de asistență juridică gratuită, cu excepția cazului în care Flyrefund reușește să colecteze despăgubiri. În cazul în care acțiunea are succes, Flyrefund va transfera clientului partea convenită din compensație, minus un comision de 20%, inclusiv TVA, din suma totală a Compensației, perceput de societate în urma obținerii compensației pe cale amiabilă. În situația în care se urmează etapa litigioasă și se obține despăgubirea ca urmare pronunțării unei hotărâri judecătorești, se adaugă un comision de 15% inclusiv TVA.

3.3 Prin completarea formularului și, respectiv, prin acceptarea Termenilor şi Condițiilor şi semnarea contractului de cesiune, Clientul înțelege că împuternicește FLYREFUND SRL să îl reprezinte în fața companiei aeriene pentru zborul perturbat, respectiv că este de acord cu Comisionul datorat Societății în cuantum de 20% din Compensație, doar dacă aceasta este obținută.

3.4 În cazul în care clientul a furnizat informații incorecte sau insuficiente necesare pentru plata compensației, iar plata este returnată către FLYREFUND SRL, iar clientul, după mai multe notificări și eforturi rezonabile din partea FLYREFUND de a contacta clientul prin alte mijloace decât e-mailul furnizat de client către FLYREFUND, nu răspunde pentru a corecta sau a furniza informațiile necesare pentru plata părții convenite a compensației, FLYREFUND are dreptul de a păstra acea parte a compensației care ar fi fost altfel transferată clientului.

3.5 După ce FLYREFUND a plătit compensația convenită în conformitate cu instrucțiunile și selecția metodei furnizate de client, FLYREFUND nu este responsabilă pentru:
i) cecuri, carduri de debit preplătite, carduri de credit și alte pierderi în tranzit către client;
ii) orice efect al furnizării de către client a unor informații incorecte privind contul bancar, adresa incorectă sau altele similare, inclusiv, dar fără a se limita la, compensații plătite unui destinatar incorect. În cazul în care despăgubirea a fost plătită unui destinatar incorect din vina clientului, FLYREFUND nu va fi obligată să o recupereze în mod activ.

3.6 Dobânda nu poate fi solicitată pentru perioada dintre intrările și ieșirile de plăți. FLYREFUND își rezervă dreptul de a păstra orice dobândă recuperată de la compania aeriană.

3.7 FLYREFUND nu este responsabilă pentru niciun fel de compensații, daune sau similare, în cazul în care FLYREFUND este împiedicată să transfere plata către client din cauza unui eveniment care nu poate fi controlat în mod rezonabil, inclusiv, dar fără a se limita la, grevă, grevă a angajatorului, dezastru natural, război, revolte, tulburări civile, sabotaj intenționat, respectarea unei legi sau a unui ordin guvernamental, a unui regulament, a unor dispoziții sau instrucțiuni, accident, defecțiune a instalației sau a unei mașini, incendiu, inundații și furtuni.


Articolul 4: Protecția datelor cu caracter personal

4.1 FLYREFUND va utiliza în principal datele cu caracter personal furnizate de Client în scopul furnizării Serviciului de eligibilitate, Serviciului de informare, în conformitate cu Acordul. De asemenea, FLYREFUND poate colecta date cu caracter personal în alte scopuri, cum ar fi statisticile, administrarea și comunicarea, administrarea și securitatea IT, protecția fizică, sistemele de autentificare și autorizare, sistemele de asistență, coordonarea proiectelor și echipelor interne și activitățile organizaționale. Toate datele cu caracter personal sunt colectate în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor, Regulamentul (UE) 2016/679.

4.2 Clientul furnizează FLYREFUND date cu caracter personal în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor sau cu alte legi actuale privind protecția datelor, cu permisiunea explicită de a prelucra datele cu caracter personal și de a le utiliza în contextul Contractului. FLYREFUND va transfera date cu caracter personal către terți numai în condițiile enumerate mai jos:
i) în cazul în care clientul și-a dat consimțământul;
ii) în cazul în care se face într-un scop direct asociat cu scopul inițial pentru care au fost colectate datele cu caracter personal;
iii) dacă este necesar pentru pregătirea, negocierea și îndeplinirea acordului cu clientul;
iv) în cazul în care este necesar ca urmare a unei obligații legale, administrative sau a unui ordin judecătoresc;
v) în cazul în care este necesar pentru a stabili sau a proteja pretențiile legale sau pentru a se apăra împotriva acțiunilor în justiție;
vi) în cazul în care servește la prevenirea utilizării abuzive sau a altor activități ilegale, cum ar fi atacurile deliberate, pentru a asigura protecția datelor.


Articolul 5: Date și informații de la client

5.1 La cererea FLYREFUND, clientul va furniza FLYREFUND toate datele sau informațiile necesare pentru executarea acordului. Clientul garantează că datele și informațiile furnizate sunt corecte, complete și adevărate.

5.2 Clientul este de acord să despăgubească în totalitate FLYREFUND în toate privințele pentru toate pretențiile terților, inclusiv, dar fără a se limita la, comunicări incorecte din partea clientului, furnizarea de date/informații incorecte și comportament fraudulos.

5.3 În cazul datelor/informațiilor incorecte și al comportamentului fraudulos, FLYREFUND își rezervă dreptul de a rezilia contractul cu efect imediat. În cazul în care contractul este reziliat în conformitate cu prezentul alineat, clientul nu va avea dreptul la niciun fel de compensație.


Articolul 6

6.1 FLYREFUND nu poate da în judecată direct operatorul aerian în numele pasagerului, în conformitate cu legislația în vigoare. Fiind o societate cu răspundere limitată, nu putem acționa în calitate de reprezentant, în conformitate cu prevederile Legii nr. 51/1995 privind organizarea și exercitarea profesiei de avocat.

6.2 Mai mult, potrivit legii, consultanța juridică este un domeniu rezervat avocaților, prin formele de exercitare a profesiei, iar un proces ar implica consultanță și reprezentare juridică. Societatea poate acționa în nume propriu dacă cedează dreptul de creanță al pasagerului, acest drept intrând astfel în patrimoniul societății.

6.3 Astfel, prin semnarea de către Client a contractului de creanţă aflat la ultimul pas pe website-ul www.flyrefund.ro, Societatea poate revendica în instanță drepturile pasagerului în vederea recuperării compensaţiei datorate de compania aeriană.

6.4 Clientul recunoaște că este decizia exclusivă a FLYREFUND de a accepta orice ofertă de soluționare extrajudiciară, deoarece clientul a transferat creanța către FLYREFUND. În cazul în care FLYREFUND acționează în numele clientului pe baza unui acord de solicitare de despăgubiri, clientul autorizează FLYREFUND să accepte sau să respingă ofertele de soluționare extrajudiciară pe baza experienței FLYREFUND cu compania aeriană și a sfaturilor reprezentanților legali externi.


Articolul 7: Dreptul de retragere

7.1 În cazul în care vă calificați drept consumator în conformitate cu reglementările UE în materie de consum, adică sunteți o persoană fizică care întreprinde o tranzacție juridică într-un scop care nu este nici comercial, nici o activitate profesională independentă, aveți un drept de retragere prevăzut de lege.

7.2 Vă puteți retrage acceptarea acordului nostru în termen de 14 zile de la încheierea acestuia (de exemplu, prin scrisoare, e-mail) fără a fi nevoie să explicați motivele. Pentru a vă exercita dreptul de retragere, trebuie să îl comunicați în termenul de 14 zile menționat mai sus și să precizați în mod clar că doriți să vă retrageți din contract. Având în vedere natura serviciului furnizat, nu vă puteți retrage din Contractul nostru dacă v-am informat că linia aeriană în cauză a acceptat cererea de despăgubire, deoarece în acest caz am furnizat serviciul pe care l-ați solicitat. Retragerea poate fi trimisă la: info@flyrefund.ro


Articolul 8: Condiții și termeni privind plata compensațiilor

8.1 În termen de maximum 30 de zile de la momentul încasării compensației aferente Clientului reprezentat în legătură cu Zborul, îl vom notifica pe acesta să ne furnizeze datele bancare pentru transfer.

8.2 Termenul menționat la alin. 1 de mai sus începe să curgă din momentul în care subsemnatul, FLYREFUND, știe că suma primită de la compania aeriană este compensația aferentă zborului, datorată Clientului reprezentat. Prin urmare, în cazul în care, în momentul efectuării transferului bancar, compania aeriană nu menționează detaliile de plată, subsemnatul FLYREFUND va contacta compania aeriană pentru clarificări în termen de maximum 5 zile de la primire.

8.3 În termen de maximum 30 de zile de la momentul în care Clientul reprezentat a transmis Societăţii datele bancare complete și corecte (Nume, IBAN etc.), FLYREFUND va efectua un transfer bancar către Clientul reprezentat incluzând compensația derivată din Cererea de zbor, reținând Comisionul. Clientul reprezentat nu poate furniza datele bancare ale unei alte persoane, deoarece Societatea, în conformitate cu legislația împotriva spălării banilor, nu va putea efectua această plată. Societatea va notifica Clientul reprezentat în termen de 30 de zile despre faptul că a transmis date bancare incorecte (IBAN incomplet/incorect/etc.).

8.4 Plata menționată anterior se va face în moneda în care Societatea a primit compensația de la compania aeriană. Prin urmare, în cazul în care Societatea a primit compensația în EUR, va efectua plata către pasager în aceeași monedă. În cazul în care pasagerul declară că nu are un cont bancar în moneda respectivă, Societatea va efectua transferul bancar către clientul reprezentat în moneda indicată de acesta, la cursul B.N.R. stabilit în ziua respectivă (sau în ziua precedentă, pentru plățile efectuate înainte de comunicarea de către B.N.R. a cursului de schimb).

8.5 În cazul în care FLYREFUND nu primește de la Clientul Reprezentat datele bancare corecte și complete în termen de 3 luni de la notificarea trimisă pasagerului cu privire la solicitarea de transmitere a datelor bancare pentru transfer (notificarea menționată la art. 8.1), FLYREFUND nu va avea nicio responsabilitate pentru nerespectarea de către Clientul Reprezentat a obligațiilor menționate la art. 8.1. 8.1. de mai sus și/sau transmiterea întârziată a datelor, iar întreaga sumă a compensației (compensația obținută) va fi reținută de FLYREFUND la sfârșitul perioadei de 3 luni.

8.6 Pentru clarificare și pentru a evita orice confuzie, se menționează că, în conformitate cu art. 8.1 de mai sus, FLYREFUND va solicita datele bancare ale Clientului Reprezentat pentru a efectua transferul bancar al despăgubirii obținute pe numele acestuia. Clientul înțelege și este de acord că FLYREFUND va reține întreaga compensație (despăgubire obținută) dacă nu transmite către FLYREFUND datele sale bancare corecte și complete în termen de 3 luni de la primirea notificării (cererii) respective. Astfel, obiectul contractului de reprezentare va fi îndeplinit și acesta va înceta.


Articolul 9: Dispoziții finale

9.1 FLYREFUND este autorizată să modifice acești Termeni și Condiţii și să stabilească condiții suplimentare în orice moment și fără notificare. Cu toate acestea, modificările care au un efect negativ asupra clientului nu se vor aplica acestuia, cu excepția cazului în care clientul acceptă aceste noi modificări.

9.2 În cazul în care o prevedere a acestor Termeni este sau devine nulă, ilegală sau inaplicabilă, acest lucru nu va afecta în niciun fel validitatea celorlalte prevederi.

9.3 FLYREFUND SRL nu garantează succesul cererii de despăgubire și nu este responsabilă pentru refuzul companiei aeriene de a plăti compensația, pentru tergiversarea procedurilor de către instanțe sau pentru orice prejudicii indirecte sau pierderi suferite de Client ca urmare a duratei procesului sau imposibilității obținerii Despăgubirii.

9.4 FLYREFUND SRL percepe un comision de 20% numai dacă obține efectiv despăgubirea de la Compania Aeriană. Clienții nu datorează nimic dacă nu se obține o despăgubire.

9.5 Clientul își dă acordul să fie contactat telefonic (inclusiv prin intermediul whats-app) sau pe e-mail, de către Flyrefund, astfel cum aceste date au fost comunicate de către client, în vederea obținerii de informații/documente suplimentare sau în scopul informării cu privire la situația cererii pasagerului sau altele asemenea.

9.6 Întregul raport juridic dintre client și Flyrefund SRL este reglementat de acești Termeni și Condiții.